Adobe XD، یکی از ویژگی های Adobe XD برای طراحی صفحات وبسایت و اپلیکیشن مورداستفاده قرار میگیرد. از این نرم افزار برای طراحی هر المانی از نمونه های اولیه ایده ها گرفته تا طراحی های نهایی قابل نمایش به مخاطبین، استفاده می شود.

 

چه کسانی از نرم افزار ادوبی ایکس دی استفاده می کنند؟

ادوبی ایکس دی، یک ابزار کارآمد برای طراحان و تولید کنندگانی است که به صورت انفرادی کار کرده و قصد طراحی و تولید پروژه های وکتوری را دارند. همچنین، ادوبی ایکس دی، یک ابزار کارآمد برای اعضای یک تیم طراحی است که قصد طراحی UX یا همان پروژه های تجربه کاربری را دارند. در این راستا، تیم ها قادر به ساخت یک سیستم طراحی و مستقر کردن هر فرد بر سر مسئولیت خاصی در این پروژه طراحی هستند.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که Adobe XD یک ابزار کارآمد برای طراحان تجربه کاربری و مناسب برای هر پروژه طراحی است. دلیل این موضوع، مقیاس پذیری نرم افزار Adobe XD است.

 

اهمیت آموزش و یادگیری کار با نرم افزار Adobe XD

قطعا برای استفاده هر چه بهتر از نرم افزار Adobe XD بهترین گزینه آموزش و یادگیری نحوه استفاده از این نرم افزار است. برای شروع یادگیری ادوبی ایکس دی مسیر های موثری وجود دارد که می توان از آن ها در کنار هم و هم راستا با هم استفاده کرد.

 

پلاگین های ادوبی ایکس دی (Adobe xd)

ادوبی ایکس دی با پلاگین های زیادی سازگار است ای این پلاگین ها می توان به پلاگین طراحی، پلاگین انیمیشن و… اشاره کرد.تغییر اندازه عکس ها و اشیاء در اندازه های متفاوت را در جلوه های هنری تنظیم می کند و صفحه نمایش را به صورت خودکار برای سیستم های مختلف از قبیل موبایل و کامپیوتر تنظیم می کند.همچنین از طریق نرم افزار Adobe XD می توانید فایل های صوتی را تهیه نموده و پیش نمایش آن ها را نیز مشاهده کنید.در صورتی که این نرم افزار را با نرم افزار After Effects ترکیب کنید می توانید تصاویر انیمیشن و متحرک زیبایی بسازید. ضمن اینکه از طریق این نرم افزار می توان فایل ها را به صورت PDF  ذخیره سازی کرد.

 

ویژگی های نرم افزار Adobe XD

ویژگی های Adobe XD، یک فهرست در حال رشد از امکانات و ویژگی های مختلف دارد که در هر بروز رسانی از این نرم افزار، بهینه سازی شده و بهتر از گذشته به کمک کاربر خود می آیند. ویژگی اولیه و بارز این نرم افزار و فضای کاری آشنای آن برای آن دسته از کاربرانی است که پیش از این هم، تجربه کار کردن با دیگر نرم افزارهای کمپانی ادوبی را داشته اند.

برخی از بارزترین ویژگی های Adobe XD دی به شرح زیر هستند:

 

  • قابلیت طراحی و مشاهده نمونه های اولیه از یک ایده، بر روی artboard های مجزا در یک صفحه به طور همزمان. این قابلیت بر روی صفحه نمایش موبایل نیز به وضوح و با کیفیتی مناسب قابل دسترس و استفاده است.
  • قابلیت تکرار مشبکی، به نحوی که بتوانید از آن برای تکثیر و اضافه کردن چندین تصویر و المان برای یک گالری استفاده نمایید. (این قابلیت در هیچ یک از برنامه های دیگر ادوبی وجود ندارد.)
  • پنل ابزارها که بسته به پروژه ای که در حال انجامش هستید قابل تغییر می باشد و چیدمان آن به سلیقه شماست.
  • قابلیت استفاده از دستورات صوتی حین انجام طراحی
  • طراحی و تولید سمبل ها و لوگوها در artboard های مجزا و قابل نمایش در یک تصویر به صورت همزمان و امکان جابه جای آبجکت های مختلف از یک artboard به artboard دیگر.
  • قابلیت ایجاد کلیدهای میانبر برای فرمان های مختلفی مانند تغییر ابعاد و جابه جا کردن آبجکت ها
  • قطعات CSS در مشخصات طراحی که به صورت اتوماتیک تولید می شوند، این امکان را برای کاربر فراهم می آورند که بتواند به راحتی و در سریع ترین حالت ممکن، قسمتی از کار یا تمام آن را کپی کرده و در پروژه اصلی خود paste نماید.
  • قابلیت پاسخگویی و اجرای تغییر ابعاد آبجکت های یکسانِ موجود در artboard ها به صورت همزمان و اتوماتیک
  • قابلیت همخوانی با پلاگین های تهیه شده به صورت مجزا توسط کاربر برای دستیابی به عملکردی بهتر
  • نسخه موبایل آن، امکاناتی جهت به اشتراک گذاری فایل ها یا کامنت گذاری بر روی آنها را داراست. به این ترتیب شما در سفر و یا در حین حرکت و جابه جایی نیز، قادر به کار کردن بر روی پروژه هستید.
  • قابلیت به اشتراک گذاری پروژه با مشتریان یا دیگر افراد مدنظر در محیطی کاملا ایمن.
  • قابلیت ادغام شدن و همکاری کردن با ابزارهای دیگری مانند Slack یا Jira.
  • به صورت هوشمندانه و اتوماتیک وار، قابلیت اعمال تغییرات مورد نظر کاربر را بر روی تمام artboard های خود به صورت یکپارچه داراست تا به این ترتیب کاربر قادر به تشخیص تفاوت های موجود میان artboard های خود باشد.
  • تصاویر فرمت فتوشاپ، به راحتی در Adobe XD قابل فراخوانی و ورود هستند.
  • ادوبی در حال انتشار یک دستیار اتوماتیک هوشمند بر روی برنامه Adobe XD است تا به کمک آن افراد بتوانند به صورت آنلاین همگی باهم بر روی یک پروژه کار کنند.
  • اسناد، مطالب و آموزش های وسیعی در کنار این نرم افزار وجود دارد که به کمک آنها کار کردن با Adobe XD را به سریع ترین و بهترین شکل ممکن یاد خواهید گرفت.

 

سخن اخر

کاربر دیگر نرم افزارهای کمپانی ادوبی باشید.اگر در زمینه طراحی UX فعالیت می کنید، امتحان کردن نرم افزار Adobe XD یک فرصت ارزشمند است که برای خود قائل می شوید.چراکه تمام آنچه که یک طراح تجربه کاربری در مسیر پروژه خود به آن نیاز دارد را در اختیار شما قرار می دهد.

 

آشنایی با نرم افزار Adobe XD (ادوبی ایکس دی )