دانشسرا مگ
آمار و داده کاوی

آشنایی با نرم افزار minitab

آشنایی با نرم افزار minitab

مینی تب یک نرم‌افزار کنترل کیفیت آماری و مناسب برای پروژه‌های شش سیگما و بهبود کیفیت می‌باشد. این نرم‌افزار به عنوان یکی از نرم‌افزارهای تخصصی آمار برای کنترل کیفیت، کار بر روی اعداد و تجزیه و تحلیل داده‌های خام شناخته شده‌است و در بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله آن می‌توان با تجزیه و تحلیل داده‌های آماری به طراحی آزمایش پرداخت.

مبحث کنترل کیفیت آماری (SPC) که رشته آمار را به صنعت و مقوله کنترل کیفیت پیوند می‌دهد نیز از جمله موضوعات آماری است که به تفضیل در این نرم‌افزار به آن پرداخته شده‌است. همچنین طرح‌های عاملی و آنالیز واریانس به‌طور کامل مد نظر قرار گرفته شده‌است. علاوه بر این با توجه به ویژگی‌های این نرم‌افزار در بسیاری موارد از آن برای تحلیل سری‌های زمانی و پیاده‌سازی مدل‌های ARMA و ARIMA استفاده می‌گردد.

امکانات مینی تب:

از امکانات این نرم‌افزار می‌توان ارتباط با دیگر نرم‌افزارها مخصوصاً نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتی، اعمال توابع محاسباتی و ریاضی و نیز امکان کار کردن با داده‌ها از جمله رتبه‌بندی، مرتب‌کردن، فیلترکردن داده‌ها، ادغام کردن کاربرگ‌ها و … را نام برد.

قابلیت های مینی تب

بیشتر بدانیم : آموزش مینی تب Power BI

مطالب مرتبط

آشنایی با نرم افزار STATA

daka
2 سال قبل

رگرسیون سلسله مراتبی در SPSS

daka
2 سال قبل

نرم افزارهای پرکاربرد رشته های مدیریت

daka
2 سال قبل
خروج از نسخه موبایل