دانشسرا مگ
برنامه نویسی, هوش مصنوعی و دیتا ساینس

هک با پایتون

هک با پایتون

در این مقاله قصد داریم درباره آموزش هک با پایتون حرف بزنیم و بدانیم چرا زبان برنامه‌نویسی پایتون موردپسند هکرهاست؟

هک، واژه ای که ترسناک است حتی در آموزش هک با پایتون

احتمالا بسیار واژه هک را شنیده اید و به راحتی می توان گفت این واژه از معدود واژه های تخصصی است که بسیار نام آشنا می باشد. احتمالا سبب این را می توان در فیلم ها و سریال هایی دانست که مردم نگاه می کنند و البته از حق نگذریم که بسیار جذاب هم می باشند.

در این فیلم ها دیده می شود که یک هکر با حالتی جذاب مانند داشتن جایی به اصطلاح خفن با سه یا چهار مانیتور و یک هدفون و آدامسی در دهان مشغول هک کردن هستند. در واقع بیشتر علاقه به هک بخاطر داشتن استایل خاص آن است. از این رو کسانی که تنها به خاطر همین کار وارد هک می شوند را هکرهای کلاه صورتی می نامند که در ادامه از آن خواهیم گفت.

وقتی به دنیا واقعی بیاییم هک چه معنی پیدا می کند؟ هکر را چه کسی می توانیم بنامیم؟ هک در آموزش هک با پایتون چیست؟ لزوما هکر ها لباس هایی خفن ندارند. اما ذهنی به مراتب جالب و جذاب دارند. هک در معنی علمی می توان ورود غیر مجاز را گفت. ورودی که به صورت عادی کسی آن را نمی تواند پیش بینی کند و اگر بکند مسلما آن راه را می بندد.

زبان برنامه نویسی، تنها راه هک

بعد از این که دانستیم هک چیست و هکر کیست. سراغ این می رویم که هکر ها در شبکه های کامپیوتری از چه چیز برای نفوذ استفاده می کنند و شاه کلید آن ها چه چیز می تواند باشد؟ به زبان بهتر چه چیزی باعث شده هک به وجود بیاید؟

کمی به عقب برگردیم. به زمان اختراع اولین کامپیوتر. این کامپیوتر از طریق روشن یا خاموش بودن لامپ ها صفر و یک را تعریف می کردند. این صفر و یک پایه ترین و مهم ترین زبان برای کامپیوتر یا ماشین محسوب میشود. زیرا تنها آن را می تواند درک کند. وقتی از کامپیوتر یا ماشین قرار است چیزی بخواهیم باید بدانیم چطور این صفر و یک را تغییر دهیم و از آن استفاده کنیم.

این باعث شد تخصص و شغلی پدید بیاید که دانش این را داشته باشد چگونه صفر و یک ها را پشت سر هم قرار دهد تا یک عمل از کامپیوتر بخواهد یا وقتی ماشین با صفر و یک حرف خود را می زند بفهمد چه می گوید. بعدها این توانایی را برنامه نویسی و کسی که این توانایی را دارد برنامه نویس می گویند.

بیشتر بدانیم : آموزش مقدماتی پایتون برای دیتا ساینس و هوش مصنوعی

برنامه نویسی پایتون

شروع زبان های برنامه نویسی امروزی همچون c و C++ و پایتون و … رقم خورد. کاری به ساختار و معماری زبان های برنامه نویسی نداریم. در ادامه هک با پایتون تنها خواستیم یادآوری کرده باشیم که انسان امروزی بسیار جلوتر از تصور است و می تواند با زبان خودش دستورات لازم را بدهد.

اما چیزی که این وسط مهم است این است که بداند این دستورات را به چه صورت و نحوی به کامپیوتر و ماشین بدهد. اینجاست که برنامه نویس از مردم عادی جدا می شود. دیگر نوبت آن است که بعد از گفت و گو کلی از برنامه نویسی سراغ قسمت دوم عنوان آموزش، به سراغ پایتون برویم. در ادامه باید پایتون را بشناسیم تا بدانیم بر چه پایه ای قرار است صحبت کنیم و آن را بشناسیم.

زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه کاره است. یعنی می توان با آن نرم افزار تولید کرد، تحلیل داده انجام داد، محاسبه معادلات پیچیده را کرد و حتی با آن یک هکر حرفه ای شد.

این ها احتمالا نوید یک برنامه نویسی سخت را در پایتون به ما میدهند. اما این طور نیست. پایتون به قدری ساده و شیرین است که بسیاری اولین زبان برنامه نویسی که یاد میگیرند پایتون است.

همه چی برای هک با پایتون

مشکل کوچکی نیز در پایگاه داده خود در هک با پایتون دارد. زیرا کمی در طراحی آن سادگی دیده می شود و عدم وجود لایه های مختلف کمی کار را برای تحلیل گران داده سخت تر کرده است.

با این حال پایتون امروز بسیار پرکاربرد است و همانطور که گفتیم یکی از پرطرفدارترین برنامه ها بین غول های کامپیوتر می باشد. در اینجا مجال این نیست که سراغ کاربرد های پایتون، معرفی نسخه ها و نحوه نصب و… آن صحبت کرد. اگر به پایتون علاقه دارید یا دارید علاقه مند می شوید. پیشنهاد می دهم با جست و جویی ساده در سایت های ایرانی و خارجی بیشتر با این برنامه جالب و دوست داشتنی آشنا شوید.

ما در اینجا کمی خطرناک تر می شویم و می خواهیم مفهوم هک با پایتون را توضیح دهیم . پس قبل از شروع با سوال خط اول ادامه می دهیم چرا زبان برنامه نویسی پایتون مورد پسند هکرهاست؟

چرا زبان برنامه نویسی پایتون مورد پسند هکرهاست؟

ما در  هک با پایتون برای رسیدن به این نقطه که حالا ایستادیم بسیار داستان تعریف کریم. از هک و هکر گفتیم. گذری به کامپیوتر اولیه زدیم. دانستیم زبان ماشین چیست و چه کنیم با آن راحت تر حرف بزنیم. دانستیم این راحتی ممکن است راحت تر نیز بشود و سراغ پایتون را گرفتیم. پایتون زبانی ساده اما سطح بالا را بیشتر شناختیم. معایب و مزایای آن را بیان کردیم. تا در نهایت به اینجا رسیدیم که چرا زبان برنامه نویسی پایتون مورد پسند هکرهاست؟

به صورت تلویحی و در میان حرف های بالا دلیل این علاقه را بیان کردیم. در اینجا کمی بیشتر این موضوع را در اموزش هک با پایتون بیان می کنیم. برای آموزش بهتر پایتون می توانید مقاله ی زبان برنامه نویسی پایتون را بهتر بشناسیم را مطالعه کنید.

بیشتر بدانیم : پردازش متن (Natural Language Processing)

از مهمترین دلایلی که باعث شده هکر ها به سمت پایتون کشیده شوند و هک با پایتون جای خود را بسیار باز کند این است که پایتون همانطور که گفتیم در بسیاری از جاها استفاده می شود. پرکاربردترین برنامه نویسی این روزها محسوب می شود که می تواند زبان C را نیز ساپورت کند. در هک بسیار مهم است که بدانید که سیستم عامل و بیس برنامه را چه تشکیل داده است.

از این رو از آن جایی که بسیاری از جاها مانند گوگل از پایتون استفاده می کنند پس هکرها با استفاده از برنامه پایتون می توانند به راحتی نفوذ کنند. اگر علت این را بخواهیم بیشتر بررسی کنیم به این نکته می رسیم. در هک وقتی از جنس خود برنامه پایه استفاده کنیم به نوعی برنامه راحت تر فریب می خورد و دچار اشتباه می شود و بجای اعمال برنامه خود برنامه شما را به عنوان یک هکر انجام دهد.

پایتون و تست نفوذ

مورد دیگر پاسخ به سوال بالا و علت سوق بسیار به سمت یادگیری هک با پایتون این است که پایتون از کتابخانه ها و ماژول های بسیار وسیع و آنلاین استفاده می کند. این یعنی ابزار بیشتر و داشتن راه های بیشتر برای نفوذ و هک. این ویژگی در هک با پایتون واقعا یک ویژگی فوق العاده برای هکر ها می باشند. اگر با شکستن قفل درب را نتوانند باز کنند سراغ پنجره می روند و اگر این هم نشد در نهایت تبدیل به روح می شوند و از دیوار رد می شوند. جالب است. نه؟

داستان شیرینی را تا اینجا پشت سر گذاشتیم. ما هدفمان این بود که با توضیح هک و پایتون به سراغ آموزش هک با پایتون برویم. برای توضیح نحوه ی هک با پایتون مجبور بودیم تمام پله های بالا را یکی یکی طی کنیم تا به این نقطه حال حاضر برسیم.

آموزش هک با پایتون امروزه بسیار مورد توجه کاربران، مدرسان و برنامه نویسان قرار گرفته است. دلیل آن را به صورت کامل و مفصل در بالا بیان کردیم و ندانستیم وقتی زبان شبکه های اجتماعی پر طرفداری مثل فیس بوک و اینستاگرام در بیس پایتون است برای هک کردن آن بهترین وسیله نیز پایتون است.

در واقع در یادگیری هک با پایتون، ما این را آموزش می بینیم که یک اسب تروی بسازیم و سعی کنیم آنقدر واقعی بسیاریم تا خود حرف ما اجازه ورود بی دردسر به ما بدهد سپس مشغول هدف خود شویم. البته نحوه ساختن و ورود نیز خود یک هدف مجزا تحت عنوان آموزش تست نفوذ با پایتون است.

پیش نیازهای هک با پایتون

با این که به صورت بسیار کامل و جزئی در بالا از پیش نیاز های هک با پایتون سخن گفتیم اما بهتر است اینجا به صورت تیتر وار آن ها را جمع بندی کنیم تا موجب سردرگمی نشویم. قبل از آن نگاهی به مقاله ی حلقه تکرار for در پایتون نیز داشته باشیم.

مهم ترین و اولین پیش نیاز آن آشنایی با کامپیوتر است. اگر با تکنولوژی مشکل دارید از همین جا برگردید و رویای هکری را نیز به رویایی مانند نویسندگی تغییر دهید. باور کنید موفق تر می شوید.

پیشنیاز بعدی و مهم دیگر آشنایی با نحوه برنامه نویسی و آشنایی با الگوریتم است. شاید ندانید اما شما یک زبان را بدانید در واقع تمام زبان ها را می توانید بنویسید. و علت آن این است که روش یافتن پاسخ و نوشتن کلی برنامه از ابتدا تا انتها یکی است و فقط نحوه نوشتن آن مهم است. پس سعی کنید ذهن برنامه نویسی پیدا کنید.

مطالب مرتبط

UI  یا رابط کاربری چیست؟اصول و فرایند طراحی UI

daka
2 سال قبل

هوش مصنوعی چیست؟

daka
2 سال قبل

اصول طراحی دیتابیس

daka
2 سال قبل
خروج از نسخه موبایل