دانشسرا مگ
برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی R در علم داده

زبان برنامه نویسی R

زبان برنامه نویسی R  که توسط راس ایهاکا و رابرت جنتلمن در سال ۱۹۹۳ ساخته شد. R دارای کاتالوگ گسترده‌ای از روش‌های آماری و گرافیکی است. این نرم‌افزار شامل الگوریتم‌های یادگیری ماشین، رگرسیون خطی، سری‌های زمانی و استنباط آماری می‌باشد.

 

زبان برنامه نویسی R چیست؟

زبان برنامه نویسی R زبان و محیطی است برای محاسبات آماری و گرافیکی که شباهت زیادی به زبان قدیمی S دارد. البته R را باید نسخه‌ی متفاوتی از S دانست که تفاوت‌های زیادی با آن دارد اما در عین حال، از خیلی جهات مشابه آن هم هست. R از کتاب‌خانه‌های گسترده‌ای از انواع روش‌های آماری و شیوه‌های ترسیم نمودار بهره می‌برد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از R طی چنین مراحلی انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

 

توصیه در یادگیری و آموزش R

اگر محقق هستید مسلماً همیشه با حجم زیادی از داده‌ها روبه‌رو هستید امروزه دیگر نمی‌توان حجم وسیعی از داده‌ها را بر روی کاغذها نگه‌داری کرد یا محاسبات را به‌وسیله روش‌های سنتی انجام داد آشنایی با یک نرم‌افزار آماری و استفاده از آن در کارها جزو اساسی‌ترین کارهاست

شرکت شما در فعالیت‌های تجاری خود همیشه با شکست روبه‌رو می‌شود بهتر است هرچه سریع‌تر این نرم‌افزار را یاد بگیرید، همچنین می‌توانید برای یادگیری از دوره‌های آموزشی ما نیز استفاده کنید.

دانش‌آموخته رشته‌های زیر هستید شک نکنید که حتماً نیاز پیدا می‌کنید در انجام پروژه درسی خود از نرم‌افزارR استفاده کنید. آمار و احتمالات، آمار زیستی، زیست‌شناسی و شاخه‌های مرتبط، علوم پزشکی و داروسازی، بیوتکنولوژی، اپیدمیولوژی و علوم محیطی، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتر، فیزیک، مدیریت و…

امکانات نرم‌افزار R STUDIO

 

مراحل تحلیل داده در زبان نرم‌افزار R

تحلیل داده‌ها در این نرم‌افزار در پنج مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول برنامه‌نویسی توسط کاربر انجام می‌شود و کدهای مدنظر نوشته می‌شود. در مرحله دوم به‌وسیله کتابخانه‌های گوناگون تبدیلات انجام شده و سپس در مرحله سوم مدل مناسب برای داده‌های را جست‌وجو و انتخاب می‌کنید. در مرحله چهارم مدل‌سازی انجام می‌شود و در مرحله پنجم با استفاده از ابزارهای پیشرفته، گزارشی صادر می‌شود.

 

مزایا و معایب زبان برنامه نویسی R

حالا که با کاربرد زبان R آشنا شده‌ایم، بهتر است به نقاط قوت و ضعف آن هم بپردازیم تا با شناخت بیشتری به یادگیری آن اقدام کنید. البته این را در نظر داشته باشید که هر زبان برنامه نویسی، نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد. نمی‌توان آن‌ها را بی‌نقص و یا پر از مشکل دانست. هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی دارند که باید رفع شوند . زبان R هم از این قاعده مستثنی نیست. از جمله مزایا و معایب زبان برنامه‌نویسی R می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

معایب

 

نتیجه‌

R یک زبان برنامه‌نویسی عالی برای تحلیل داده به حساب می‌آید که امکانات و ابزارهای زیادی را برای انجام کارهای مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگرچه یک سری محدودیت‌ها نظیر سرعت پایین، پیچیده بودن و امنیت پایین دارد اما قابل حل هستند. بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک زبان عالی در زمینه‌ی آمار، محاسبات و تجزیه و تحلیل داده‌ها یاد کرد.

مطالب مرتبط

UI  یا رابط کاربری چیست؟اصول و فرایند طراحی UI

daka
2 سال قبل

آشنایی با بیگ دیتا و آنالیز پیشرفته اطلاعات

daka
2 سال قبل

فریلنسینگ چیست و چه شرایطی دارد؟

daka
2 سال قبل
خروج از نسخه موبایل