دانشسرا مگ
مهندسی, مهندسی صنایع

نرم افزار msp (ام اس پروجکت) چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب مایکروسافت پروجکت

آشنایی با نرم افزار MSP

بازار کار مدیریت پروژه هر روزه درحال رشد است و ضرورت استفاده از آن نیز بر کسی پوشیده نیست. مایکروسافت پروجکت یا همان MSP، از بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه است و به علت توانایی های بسیار خود، در ایران نیز طرفدار های بیشماری دارد. با ما تا انتهای این مقاله همره باشید تا به سوال نرم افزار msp (ام اس پروجکت) چیست؟ پاسخ دهیم و با مزایا و معایب مایکروسافت پروجکت بیشتر آشنا شویم.

نرم افزار msp (ام اس پروجکت) چیست؟

MSP  مخفف عبارت Microsoft project است. این نرم افزار یک وسیله مدیریت پروژه های طولانی است که جهت مدیری زمان و کنترل جریان کارو برآورد هزینه ها در هر گونه پروژه یا کار استفاده می شود. اساس کار بدین صورت است که ابتدا با وارد کردن فعالیت های پروژه در نرم افزار و مشخص کردن ارتباط بین این فعالیت ها، منابع مورد استفاده در پروژه ها را نیز روی فعالیت ها اعمال می کنیم.

سپس نرم افزار با توجه به رابطه بین فعالیت ها و منابع، فعالیت ها را طوری زمان بندی می کند که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

همچنین اگر هزینه استفاده از منابع را نیز به نرم افزار بدهیم برآورد کلی هزینه پروژه را نیز خواهیم داشت.قابل ذکر است که این نرم افزار مشخص می کند که تک تک فعالیت ها در چه زمانی باید شروع شوند و در چه زمانی خاتمه یابند.

آشنایی با تاریخچه مایکروسافت پروجکت

برای اولین بار در سال 1984 برای سیستم عامل dos و توسط شرکت مایکروسافت (Microsoft) رونمایی شد. اولین نسخه نرم افزار MSP برای سیستم عامل ویندوز در سال 1990 و در سال 1991 برای کاربران مکینتاش ارائه شد ، البته فروش نسخه مکینتاش در همان ابتدای عرضه به مدت 3 سال (1994) متوقف شد.

در حال حاضر نیز ، Microsoft Project با رایانه های Mac سازگار نیست ، اما راه حل هایی برای استفاده از این نرم افزار محبوب برای کاربران مکینتاش وجود دارد.

نرم افزار msp (ام اس پروجکت) چه نسخه هایی دارد ؟

حال که با نرم افزار msp (ام اس پروجکت) شدیم شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا این نرم افزارچندین نسخه دارد ؟

در بین نرم افزار های مدیریت پروژه ، هر یک از نرم افزار های MSP دارای 2 نسخه می باشند. از نسخ نرم افزار MSP ، نسخه استاندارد و دیگری نسخه حرفه ای است.

1- نسخه استاندارد ( Microsoft Office Project Standard )

این نسخه از نرم افزار ام اس پروجکت، برای پروژه ها و کاربرد های شخصی مناسب است.

2- نسخه حرفه ای ( Microsoft Office Project Professional )

این نسخه از نرم افزار ام اس پی ، تمامی قابلیت های نسخه استاندارد را دارا است و در عین حال می تواند با Microsoft Project Server و همچنین Web Access Project ادغام شود.

بنابراین اگر برای مدیریت پروژه، گروهی متشکل از چندین نفر را تشکیل داده اید و بایستی اطلاعات را با هم به اشتراک بگذارید، بایستی از نسخه حرفه ای ام اس پی استفاده نمایید.

مزایا و معایب نرم افزار msp (ام اس پروجکت) چیست؟

شناخت مزایا و معایب نرم افزار msp (ام اس پروجکت) باعث سهولت در انتخاب نرم افزار جهت مدیریت پروژه می شود.

مزایا msp (ام اس پروجکت) چیست

معایب مایکروسافت پروجکت چیست

برخی قابلیت های نرم افزار مایکروسافت پروجکت

مشاهده آموزش نرم افزار ام اس پی

برای چه کسانی لازم است MSP نرم افزار

این برنامه مورد توجه مدیران و کارشناسان سازمان های پروژه محور و مدیران و کارشناسان برنامه ریزی و کنترل پروژه قرار گرفته است ومحبوبیت بسیاری دارد.

فارغ التحصیلان رشته های عمران،صنایع،شهرسازی،مدیریت صنعتی و مدیران اجرایی سازمان های پروژه محور،مدیران برنامه ریزی و کنترل،مهندسین ناظر ازین نرم افزار استفاده میکنند.

بیشترین افرادی که می توانند از این نرم افزار استفاده کنند مهندسین صنایع هستند که میتوانند باکمک آن به پیش بینی وضعیتشان بپردازند.

 

دوره اموزش نرم افزار MSP

دوره های آموزشي این نرم افزار در سال هاي اخير در ليست پرطرفدارترين و پر کاربرد ترين دوره هاي آموزشي قرارگرفته است. با توجه به اهميت و کاربرد مديريت پروژه براي پروژه هاي کوچک و بزرگ و تاثيرات چشمگير آن بر نتيجه نهايي گذراندن این دوره آموزشي به کليه افراد توصيه مي شود.

با مباحث زیر اشنا خواهید شد :

 ارزش MSP در ایران

ایران کشوری درحال توسعه است پس پروژه های صنعتی و غیر صنعتی زیادی دارد بنابراین می توان با استفاده از این نرم افزار کارامد تاحد بسیار زیادی به شاغلین و مهندسین این پروژه کمک کرد و پروژه ها را به بهترین صورت طراحی و اجرا کرد.

مطالب مرتبط

شناوری در پروژه چیست؟

daka
2 سال قبل

آشنایی استاندارد مدیریت پروژه پرینس 2

daka
2 سال قبل

مدیریت مسیر بحرانی

daka
2 سال قبل
خروج از نسخه موبایل