دانشسرا مگ
طراحی و توسعه وب

آشنایی با نرم افزار Adobe XD (ادوبی ایکس دی )

آشنایی با نرم افزار Adobe XD (ادوبی ایکس دی )

Adobe XD چیست؟احتمالا نام این نرم افزار Adobe XD را چند باری شنیده باشید و آشنایی اندکی هم با آن داشته باشید.ما در این مقاله بسیار فراتر از پاسخ به سوال Adobe XD چیست صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید…

نرم افزار Adobe XD چیست؟

Adobe XD چیست؟یکی از نرم افزار های تخصصی طراحی UI و UX اپلیکیشن ها و وبسایت های مختلف است که توسط شرکت Adobe که یکی از مشهورترین تولیدکنندگان نرم افزارهای گرافیکی تولید شده است. پس می توان گفت XD یک نرم افزار تخصصی گرافیکی برای طراحی رابط و تجربه کاربری اپلیکیشن ها و وبسایت ها می باشد.

Adobe XD مخفف Adobe Experience Design می باشد که برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد و نهایتا در سال 2016 برای عموم در دسترس قرار گرفت. XD اولین نرم افزار تخصصی طراحی UI و UX نبود! قبل از ادوبی اکس دی، Sketch به عنوان یک ابزار تخصصی طراحی رابط و تجربه کاربری معرفی شده بود و روز به روز در حال پیشرفت بود. نرم افزار Adobe XD به وجود آمد که پاسخی در برابر Sketch در بازار رقابت باشد و تا به امروز هم در بازار رقابت به خوبی عمل کرده است.

 

چرا ادوبی ایکس دی پدیدار شد؟

یکی از دلایل مهم کمپانی ادوبی برای تولید XD رقابت با نرم افزار Sketch بود. تا قبل از Sketch طراحان UI و UX طراحان از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ برای طراحی رابط کاربری استفاده می کردند که این نرم افزارهای برای طراحی UI و UX بهینه نبودند و از نیازهای یک طراح رابط و تجربه کاربری بسیار فراتر بودند و یادگیری آن ها هم بسیار مشکل بود بنابراین Sketch با تکیه بر این نقطه ضعف و تولید یک نرم افزار بهینه برای طراحی رابط و تجربه کاربری، محبوبیت زیادی بین طراحان پیدا کرد.

 

محیط کاربری ادوبی ایکس دی چگونه است؟

قابلیت‌های نرم‌افزار Adobe XD دسترسی کاربران به طیف وسیعی از ویژگی‌های خاص را که قبلاً در برنامه‌های دیگری مانند فتوشاپ وجود داشت، اما استفاده از آنها تقریباً غیرممکن بود، آسان‌تر می‌کند. در محیط کاربری Adobe XD ابزارها و ویژگی های بیشتری در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

این نرم افزار دارای کیفیت و سرعت بسیار خوب و ایده آلی است. همچنین می‌توان محیط آن را بهترین ابزار برای مدیریت گردش کار پروژه ها دانست که برای ایجاد تعامل و هماهنگی خوب بین اعضای تیم استفاده بهینه می‌شود.

 

رقبای ادوبی ایکس دی  در بازار چه نرم افزارهایی هستند؟

ادوبی اکس دی یا همان XD خودمان، اولین نرم افزار تخصصی طراحی UI و UX نبوده و طبیعتا رقبای قدرتمندی در بازار در کنار خود دارد. امروزه نرم افزارهای تخصصی طراحی رابط و تجربه کاربری بسیار زیاد شده است امابازیگران اصلی میدان Figma، Sketch، Adobe XD و اخیرا Web flow می باشند. در این میان اصلی ترین رقیب XD نرم افزار Figma می باشد که می توانید آن را در صفحه دانلود Figma به صورت رایگان دانلود کنید.

 

11 دلیل مهم برای این که از Adobe XD به عنوان یک ابزار طراحی UI استفاده کنیم.

  1. یادگیری Adobe XD بسیار آسان است.
  2. عدم نیاز به سخت افزار عجیب و غریب
  3. امکانات مناسب برای طراحان UI و UX
  4. طراحی پروتوتایپ های حرفه ای
  5. پشتوانه قوی شرکت پدیدآورنده
  6. با سرعت جت طراحی می کنید
  7. پلاگین های متنوع Adobe XD
  8. استفاده از XD رایگان است!
  9. آپدیت های مداوم
  10. محبوبیت در جامعه طراحان رابط و تجربه کاربری
  11. نسخه Adobe XD برای اندروید و iOS

سخن پایانی

هر وب مستری باید برای طراحی یک وب سایت با Adobe XD آشنایی کامل داشته باشد. اگرچه هنوز برخی از ویژگی های مهم هنوز در XD وجود ندارد، اما این نرم افزار دائماً در حال گسترش و پیشرفت است. امروزه با هر به روز رسانی، ویژگی های جدیدی به برنامه اضافه می شود تا عملکرد آن بهبود یابد. در نهایت با کمک این نرم افزار فرآیند طراحی برای طراحان، توسعه دهندگان و مشتریان ساده تر و یکپارچه تر می شود.

 

ویژگی های نرم افزارAdobe XD

 

مطالب مرتبط

آشنایی با جاوا اسکریپت ( JavaScript )

daka
2 سال قبل

ویژگی های نرم افزار Adobe XD(ادوبی ایکس دی)

daka
2 سال قبل

اصول طراحی دیتابیس

daka
2 سال قبل
خروج از نسخه موبایل